ponedjeljak, 6. kolovoza 2012.

ENDOMETRIOZA

Kao i većina djevojčica, prije više od 37 godina, nisam razmišljala o tome kakav će biti prvi dan moje menstruacije, a još manje kakvi će biti mjeseci koji slijede. Vjerujem da se mnoge žene dobro sjećaju prvog dana tog velikog događaja u našim životima. Za mene je to bio 13. srpnja, malo nakon mog 13. rođendana, prekrasan ljetni dan kao i svaki drugi kad nejdemo u školu i živimo za zabavu. Tog poslijepodneva osjećala sam neobične grčeve u donjem dijelu trbuha, uvjerena da sam nešto krivo pojela. Nosila sam litre i litre vode kao pomoć mami na vrt i ovaj puta mi je bilo malo teže podnijeti taj teret. Navečer je sve bilo jasno. Više od mene je bila potresena moja mama koja tu prvu noć nije spavala kao ni ja. Objasnila mi je da su grčevi normalni, da su sve žene naviknute trpiti menstrualne bolove i da moram svakodnevno normalno funkcionirati bez obzira na „one dane u mjesecu“.
Sve bi to bilo dobro da svaki nadolazeći mjesec ti bolovi nisu postajali sve jači do te mjere da su me nastavnici puštali kući s nastave, a ja sam „paralizirana“ ležala u krevetu u suzama. Godine su trebale da mi netko povjeruje da moja borba s menstrualnim bolovima nije ona „standardna“ jer sam bila onemogućena normalno funkcionirati. Jedan sistematski pregled u mojoj 26. godini je pokazao da moram na hitnu operaciju ciste veličine mandarine. Cista se pokazala kao endometrioza, estrogenski ovisna bolest za koju nisam znala ni da postoji. Laparaskopijom je očišćena moja utroba, točnije lijevi jajnik (od kojeg je većina bila odstranjena), dio crijeva, jajovod. Upute liječnika su bile jednostavne: „Ostanite što prije trudni i prihvatite činjenicu da je endometrioza neizlječiva bolest, te da vas vrlo lako čekaju nove operacije u budućnosti.“ Nakon velike zbunjenosti, ljutnje, očaja odlučila sam provesti nebrojeni broj sati na Internetu proučavajući kakvu bolest imam. „Kronična, neizlječiva, uzrokuje sterilnost, bolna…“ i nigdje svjetla na kraju tunela koji bi pokazivalo načine na koji pobijediti tu podmuklu bolest. Na sreću, u svima nama postoji onaj „crv“, pa tako ni meni moj nije dao da se pomirim da sam kronično bolesna i da ću izgubiti borbu. Hormonske tablete koje su mi doktori davali nisam htjela uzimati i bila sam sigurna da postoje zdravi načini za borbu protiv endometrioze. Na početku mi je djelovalo nevjerojatno da je moguće pobijediti pojavu širenja endometrija iz maternice po utrobi što rezultira menstruacijom u svim dijelovima tijela gdje se endometrij nepozvano nastanio, ali nema veze mislila sam, trebam samo čudo, a i to postoji. Ukoliko mi konvencionalna medicina ne dopušta da ozdravim na prirodan način i ne daje mi nikakve šanse, mora postojati nešto što je na mojoj strani. Eureka – alternativa! Pročitala sam stotine članaka o tome kako se prirodno boriti protiv endometrioze i odlučila napraviti eksperiment na samoj sebi. I moram priznati da nije bilo ni malo teško i trebalo je samo malo volje, motivacije i dosljednosti i sve je krenulo samo od sebe:
  • Izbacila sam meso i mesne prerađevine, ali jedem jaja i ribu
  • Smanjila sam unos mlijeka životinjskog porijekla na samo 3-4 dcl mjesečno
  • Smanjila sam unos sireva životinjskog porijekla
  • Uvela sam integralno (sve što postoji)
  • Uvela sam nove namirnice u prehranu i polako uvodila makrobiotiku: tofu, sojino organsko mlijeko, shoyu, tamari, zeleni čaj, amaranth, kvinoju, bulgur, đumbir…
  • Uvela sam kvalitetna organska ulja (maslinovo, bučino, laneno, konopljino…)
  • Smanjila sam unos šećera i svega „bijelog“ (par puta godišnje pojedem kolač), te koristim rižin zaslađivač, javorov sirup i med
  • Jedem tamnu organsku čokoladu umjesto mliječnih „šećernih“ čokolada koje se standardno nude
  • Povećala sam unos povrća i voća, te mahunarki
    Smanjila sam unos crne kave i uvela zdrave zamjene kao „Yannoh“
  • Ne konzumiram sokove „iz dućana“, već običnu vodu, čajeve, prirodne sokove
  • Svako jutro započinjem s pola litre tople limunade s medom i cimetom
  • Koristim filtriranu vodu
  • Koristim prirodna sredstva za čišćenje
  • Koristim alkoholni ocat umjesto omekšivača
  • Uzimam Spirulinu i Zelenu magmu
  • Izbacila sam u potpunosti klasične tampone i uloške koji se nude i uvela sam pamučne, konopljine i bambusove uloške koji se peru na 90 stupnjeva, te koristim samo organske tampone ukoliko izlazim iz kuće
  • Redovito vježbam (barem tri puta tjedno trčim, radim pilates i yogu, te aerobik i rad s utezima)
  • Idem uredno spavati
  • Meditiram i učim qi gong
    Kad se čvrsto odlučite za zdrav način života, tijelo to vrlo brzo detektira i samo vas vodi kroz vašu intuiciju. S izbacivanjem štetnih proizvoda, rafinirane hrane i uvođenjem makrobiotičke prehrane, nestati će umor, razdražljivost, broj prehlada godišnje i ostalih tegoba, te ćete poboljšati kvalitetu vlastitog života, a tako i života vaše obitelji. Moja obitelj me u potpunosti podržava i suprug i kćerkica su se brzo naviknuli na novu prehranu. Oni konzumiraju meso, ali uvijek pazimo koje je kvalitete. Njihovo zdravlje se također poboljšalo, a moj suprug je uz ovakvu prehranu i odlazak u teretanu postao 10 godina mlađi. I to je jedna zanimljiva priča.
    Kao i moja prva menstruacija, moja laparaskopija je također bila u srpnju. Ovaj srpanj 2012. godine biti će točno devet godina otkada sam operirana i obaviještena od strane mog kirurga da je endometriozu nemoguće suzbiti. Zadnji pregled imala sam u siječnju ove godine. Endometriozi ni traga ni glasa koliko god ju pokušavaju pronaći. Doktori koji me pregledavaju ne vjeruju da ne uzimam hormonalnu terapiju koja bi trebala držati estrogen pod kontrolom. Svoj estrogen pod kontrolom držim ja sama. I dokazati ću da mogu pobijediti sve što mi se nađe na putu do zdravlja. Moj oštećen lijevi jajnik se u potpunosti regenerirao i funkcionira normalno. S deset - petnaest tableta koje su mi trebale da preživim mjesečnicu svaki mjesec, danas sam na NULA.
    Žensko zdravlje

    Nema komentara:

    Objavi komentar

    Zanima me vaše mišljenje...